Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου 2012

Γιατί όλο το χωριό αυτή την εποχή μαζεύει μύγδαλα;


Tα αμύγδαλα αποτελούν το πιο πυκνό σε θρεπτικά συστατικά είδος ξηρών καρπών. Μια μερίδα (περίπου 20 αμύγδαλα, όσα δηλαδή χωράνε σε 2 χούφτες) είναι άριστη πηγή βιταμίνης Ε & μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεΐνης & φυτικών ινών & προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο & πολυακόρεστα λιπαρά.
Σύμφωνα με τον Αμερικάνικο Σύλλογο Διαιτολόγων η κατανάλωση μιας χούφτας αμυγδάλων την ημέρα συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης κορεσμένων λιπαρών & στην αύξηση της κατανάλωσης απαραίτητων θρεπτικών συστατικών όπως οι φυτικές ίνες, η πρωτεΐνη & η βιταμίνη Ε.
Τα αμύγδαλα είναι πλούσια πηγή ω3 λιπαρών οξέων & α- λινολεικού οξέος που είναι γνωστά για τη βελτίωση της λειτουργίας των αρτηριών. Έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες που βοηθούν στην πρόληψη του καρκίνου.
Εκτιμάται ότι η κατανάλωση αμυγδάλων σε καθημερινή βάση βοηθάει στην πρόληψη της χολολιθίασης.
Σε πρόσφατη μελέτη βρέθηκε ότι οι άνδρες ηλικίας 21-35 που κατανάλωναν καθημερινά 75γρ. αμύγδαλα βελτίωσαν την ζωτικότητα, την κινητικότητα & τη μορφολογία του σπέρματος.
Τα μονοακόρεστα λιπαρά που περιέχουν τα αμύγδαλα βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης & της λιποπρωτεΐνης της, μια ένωση που μπορεί να οδηγήσει σε αθηροσκλήρωση αυξάνοντας τους θρόμβους στο αίμα. Επιπλέον, τα αμύγδαλα αναφέρονται ως η «τροφή του μυαλού» & αυτό γιατί είναι πλούσια πηγή ω3 λιπαρών οξέων, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη βέλτιστη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων. Τέλος, η μελατονίνη είναι μια χημική ουσία στα αμύγδαλα που προάγει τον καλό ύπνο, μειώνει την αϋπνία & άλλες διαταραχές ύπνου.
Συμπερασματικά, η κατανάλωση 10-20 αμυγδάλων ημερησίως ως ενδιάμεσο σνακ ή ακόμα με γιαούρτι ή θρυμματισμένα σε μια σαλάτα αποτελούν ιδανική τροφή ρύθμισης βάρους αλλά & πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων δίχως βέβαια να ξεχνάμε τη θερμιδική τους αξία που είναι υψηλή καθώς μια χούφτα (10-12 αμύγδαλα) μας δίνει 90 θερμίδες.
Βασιλική Δέδε
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MSc
Πηγή: arcadiaportal.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: